M I G R A T O R Y . P L

Przenieś się na wyższy poziom

Rok 2020 dobiega końca, wypadałoby więc podsumować nowe trendy jakie pojawiły się na rynku e-commerce, które wynikają z nowej rzeczywistości, w której się znaleźliśmy.

.

1.Zamów on-line odbierz na miejscu.

W nowym roku nikogo już nie powinna dziwić długa kolejka przed sklepem spożywczym czy drogerią, ludzi czekających na odbiór towaru, który wcześniej został przez nich zamówiony on-line. Dla jednych wygodna, dla innych bezpieczeństwo dla trzecich ograniczenie swobód. Każdy ma swój punkt widzenia, ale rzeczywistość jest brutalna – nawet po otwarciu sklepów na stałe odbiory i zwroty “przy krawężniku” będą zyskiwać na popularności, ponieważ dla wielu z nas zagrożenie zdrowia jest realne. Taki trend zakupowy, z pewnością już z nami zostanie.  Według badań Adobe Analytics liczba zamówień składanych online i odbieranych w sklepach stacjonarnych przez klientów wzrosła o 208% w okresie od 1 do 20 kwietnia w porównaniu z poziomem z 2019 r. Sprzedawcy stacjonarni powinni więc zacząć myśleć o własnym sklepie internetowym, który służyłby chociażby jako katalog produktowy dla ich stałych klientów.

.

2. Nawyki zakupowe konsumentów – zamawianie na zapas.

Każdy z nas zapamięta ten rok jako rok pustych półek marketowych, w szczególności tych na których gościł papier toaletowy, sucha żywność i środki czystości. Strach wywołany nieznanym wirusem ogarnął cały świat, a w naszym słowniku pojawiło się nowe słowo – prepersi. W ludziach pojawił się nowy nawyk – robienia zakupów na zapas, wywołany strachem przed kolejnym lockdownem. Sprzedawcy internetowi powinni więc przygotować się na zamówienia hurtowe w handlu detalicznym i postawić na dobry system do zarządzania zamówieniami zintegrowany z systemami magazynowymi.

.

3.Sprzedaż żywności w internecie.

Podczas pandemii wzrosło zainteresowanie sprzedażą żywności przez internet. Zamówienia online w tych właśnie branżach odnotowały wzrost o 100% w porównaniu do zeszłego roku. Pandemia spowodowała szybkie wejście w sprzedaż on-line takich  gigantów jak Żabka czy Biedronka. Wiele marek zaczęło też kooperować z takimi portalami sprzedażowymi jak Allegro np. Media Markt (chociaż ta nie jest związana z żywnością). Jak wskazuje raport Edge by Ascential globalna sprzedaż żywności on-line będzie rosła do 2024 r. w tempie 14,1 proc. rocznie!

Leave a Comment